ضربه – تکان آسمان ایران بوئینگ آمریکا

ضربه – تکان: آسمان ایران بوئینگ آمریکا قرارداد خطوط هوایی تحریم ایران اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی همراه برجام یا دنباله‌رو ترامپ ؟ , فرانسه

گسترش روابط کشور عزیزمان ایران و فرانسه، برجام، پیگیری سفر مکرون به تهران، به احتمال نیرومند محوری‌ترین مباحث در دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با مقامات ایرانی خ

همراه برجام یا دنباله‌رو ترامپ ؟ , فرانسه

فرانسه؛ همراه برجام یا دنباله رو ترامپ ؟

عبارات مهم : ایران

گسترش روابط کشور عزیزمان ایران و فرانسه، برجام، پیگیری سفر مکرون به تهران، به احتمال نیرومند محوری ترین مباحث در دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با مقامات ایرانی خواهد بود. برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران نیز از جمله مواردی است که طرف فرانسوی میل به به مذاکره راجع به آن دارد که البته مقامات کشورمان همواره بر غیرقابل مذاکره بودن عنوان دفاعی کشور عزیزمان ایران تاکید داشته اند.

به گزارش ایسنا، بعد از این که چند بار سفر وزیر خارجه فرانسه به پایتخت کشور عزیزمان ایران لغو و یا به تعویق افتاد، سخنگوی وزارت امور خارجه در یکی از نشست های خبری خود با رسانه ها در این زمینه ابراز کرد که پرسشها بسیاری راجع به همکاری های اقتصادی، پرسشها سیاسی دو جانبه و همچنین تحولات جهانی و منطقه ای در دستور کار خواهد بود.

نهایتا ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بامداد امروز(دوشنبه) به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمد تا در مورد روابط دو کشور مذاکره کند، گرچه فرانسه طی یکی دو ماه اخیر مواضع سخت گیرانه تری را نسبت به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران (برجام) اتخاذ کرده است.

همراه برجام یا دنباله‌رو ترامپ ؟ , فرانسه

انتظار می رود با در نظرگرفتن این که فرانسه نیز یکی از امضاء کنندگان این توافق هسته ای هست، علیرغم بیانات مداخله جویانه دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا، رویکرد معقول تری را اتخاذ کرده و همانند دیگر کشورهای اروپایی امضا کننده برجام پایبندی خود به تعهدات را ثابت کند.

یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد توجه بسیاری از کشورها و رسانه ها قرار گرفته هست، بیانات فرانسه در مورد برنامه موشکی و دفاعی کشور عزیزمان ایران هست، گرچه کشور عزیزمان ایران بارها تاکید داشته است که در مورد برنامه دفاعی و موشکی خود مذاکره نخواهد کرد. این بحث مطرح است که تا چه اندازه مسئولان جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در این زمینه خواهان صحبت با این مقام فرانسوی باشند.

گسترش روابط کشور عزیزمان ایران و فرانسه، برجام، پیگیری سفر مکرون به تهران، به احتمال نیرومند محوری‌ترین مباحث در دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با مقامات ایرانی خ

وزیر خارجه فرانسه در حالی به پایتخت کشور عزیزمان ایران سفر کرده است که خود تاکید دارد « کشور عزیزمان ایران باید به نگرانی ها راجع به برنامه موشکی بالستیک توجه کند، یا این که با تحریم های تازه احتمالی مواجه خواهد شد». لودریان همچنین ابراز کرد که برنامه موشکی مطابق با قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل نیست و فراتر از نیاز کشور عزیزمان ایران جهت دفاع از مرزهایش است.

ابراز نگرانی فرانسه در مورد برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران در حالی مطرح می شود که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص با تاکید بر این که مقامات فرانسه با دقت نظر و تامل بیش تری به پرسشها پیچیده غرب آسیا و کشور عزیزمان ایران توجه کرده و اسیر احساسات و القائات دیگران نشوند، بیان کرد: ما قطعا با صراحت تمام به طرف فرانسوی خواهیم گفت که نگرانی های آن ها راجع به سیاست منطقه ای کشور عزیزمان ایران توهم و اشتباه است و ما از کسی جهت سیاست های دفاعی و موشکی خود اجازه نخواهیم گرفت و سیاست های خود را ادامه خواهیم داد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز طی بیانیه ای در هنگام سفر لودریان به کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که ژان ایو لودریان در این سفر با مدیر جمهور، مدیر مجلس، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو خواهد کرد، ضمن این که فرانسه تاکید دارد همچنان به سیاست روشن خود ادامه می دهد و خواستار مذاکره با کشور عزیزمان ایران است.

همراه برجام یا دنباله‌رو ترامپ ؟ , فرانسه

باید این توصیه را هم در نظر داشت که روابط کشور عزیزمان ایران و فرانسه غیر از پرسشها دیپلماتیک و سیاسی، در چارچوب اقتصادی هم تعریف می شود و از زمانی هم که دولت یازدهم روی کار آمد این روابط اصلاح و گسترش یافت و مدیر جمهور با دعوت مدیر جمهور فرانسه ، سفری به پاریس هم داشت.

اما این که وزیر امور خارجه فرانسه با توجه به بیانات و موضع گیری های اخیر این کشور چگونه می خواهد به گسترش روابط کمک کرده و چه رویکردی را اتخاذ کند، به گفت وگوهای وی با مقامات ایرانی بستگی دارد.

گسترش روابط کشور عزیزمان ایران و فرانسه، برجام، پیگیری سفر مکرون به تهران، به احتمال نیرومند محوری‌ترین مباحث در دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با مقامات ایرانی خ

سیاست خارجی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره با کشورهای منطقه و همچنین با کشورهایی اروپایی در ضوابط و چارچوب های مورد قبول، تعریف شده است هست. کشور عزیزمان ایران از موثرترین کشورها در معادلات منطقه ای به شمار می رود و از ظرفیت ها و وقت های مطلوب اقتصادی و سیاسی هم برخوردار هست، ولی شرایط کنونی بین المللی به گونه ای است که باید در مذاکرات و گفت وها عالی ترین راه حل جهت تحقق منافع ملی کشور از سوی سکانداران دیپلماسی و مسئولان کشور اتخاذ شود.

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | فرانسه | ایرانی | برنامه | فرانسه | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار